Til iF DESIGN AWARDS 2018 gik fem af de eftertragtede iF-statuetter til nyheder fra hansgrohe. Den internationale ekspertjury roser dermed endnu en gang premiummærkets design. Øverst på skamlen i år fandt man bad- og køkkenprodukter med innovativt design.
iF DESIGN AWARD uddeles én gang årligt af den ældste uafhængige designinstitution i verden: iF International Forum Design GmbH i Hannover. I over 40 år er hansgrohe-produkter blevet præmieret med netop dette kvalitetsstempel. I 2018 er følgende nyheder løbet med sejren:
”Vi er utrolig glade for endnu en gang at kunne høste en række iF DESIGN AWARD-priser, hvilket er en blåstempling af vores designfilosofi. I samarbejde med anerkendte designere fokuserer vi på den højeste produktkvalitet, succesfuldt produktdesign og ikke mindst på en optimal brugervenlighed,” forklarer Jan Heisterhagen, Vice President Product Management, Hansgrohe SE. Virksomheden præsenterer et udvalg af vinderprodukterne på sin messestand på SHK i Essen, som løber af stablen fra den 6. til 9. marts 2018.
iF DESIGN AWARD har i 65 år været et anerkendt varemærke på verdensplan, når det handler om prisvindende design. Mærket iF er et etableret symbol på enestående design. iF DESIGN AWARD er én af de vigtigste designpriser i verden. Prisen præmierer design inden for alle discipliner: produkt-, emballage-, kommunikations- og servicedesign/UX, arkitektur og indretning samt professional concept. Hvert år vurderes de mange ansøgninger af en uafhængig, international ekspertjury bestående af 63 personer. Jurymedlemmerne stod ved den aktuelle konkurrence for bedømmelsen af 6.400 ansøgninger fra 54 lande. Kategorierne omfattede eksempelvis designkvalitet, forarbejdning, innovationsgrad, miljøvenlighed og funktionalitet.