Partnerskabet har resulteret i et yderst succesrigt første år: Det er konklusionerne hos premiummærket hansgrohe efter debuten som hovedsponsor inden for professionel cykelsport. Holdet omkring verdensmester Peter Sagan har høstet utallige sejre og vakte begejstring på gangene hos badspecialisten fra tyske Schwarzwald. Derfor er det ikke så mærkeligt, at partnerskabet er blevet forlænget.
Ved de tre Grand Tours opnåede cykelrytterne på BORA - hansgrohe-holdet i alt fire sejre og yderligere ni podiepladser i sæsonen 2017. Superstjernen Peter Sagan skrev sig desuden ind i historiebøgerne: Efter en fantastisk slutspurt ved VM på landevej i Bergen (Norge) kunne cykelsportens darling iklæde sig den regnbuefarvede VM-trøje for tredje gang i streg – som den første nogensinde. Holdet klatrede op på en ottendeplads på UCI-holdrankingen. Hos hansgrohe vakte den store internationale mediebevågenhed, der sikrede premiummærket hansgrohe en stærkere offentlig synlighed, stor glæde.
”Sponsoratet af cykelholdet er fuldt ud i tråd med hansgrohes globale marketingstrategi,” forklarer Philippe Harinck, der er sponsoring-projektleder hos Hansgrohe Group, og han fortsætter: ”Kendskabet til premiummærket hansgrohe er steget markant. Og allerede nu har vi kunnet se en positiv effekt på vores vigtige markeder Tyskland, Frankrig og cykelsportsnationen Belgien.”
De gode resultater i den første sæson har fået hansgrohe til at indgå et langsigtet partnerskab med holdet og har derfor forlænget den oprindelige sponsoraftale. ”Der er kommet fire kendte navne til holdet, som desuden har fået ny trøje med synligt hansgrohe-logo, og vi er derfor yderst velforberedte til det kommende år,” forklarer Harinck.
“Allerede i holdets debutsæson er kendskabet til vores premiummærke hansgrohe steget markant.”Philippe Harinck, sponsoring-projektleder hos Hansgrohe Group