Hjælp i tilfælde af fejl

Reservedele & reparation

Her finder du nyttige tips og svar på ofte stillede spørgsmål om reparation og udskiftning af reservedele. Vælg det ønskede spørgsmål nedenfor, og se svaret.

Hvor finder jeg hansgrohe reservedele?

Du kan finde oplysninger om reservedele i vores reservedelskatalog. Her finder du også monteringsvejledninger og rengøringsanbefalinger.

Hvor længe er det muligt at købe hansgrohe reservedele til udgåede produkter?

Vi garanterer, at man kan købe reservedele i mindst 15 år, efter et produkt er udgået af produktionen.

Hvor finder jeg reservedelskataloget, måltegninger og monteringsvejledninger til hansgrohe produkterne?

Informationer om reservedele og tekniske publikationer såsom måltegninger, monterings- og servicevejledninger kan findes på vores hjemmeside www.hansgrohe.dk under det pågældende produkt.

Er du VVS-fagmand og har brug for dybdegående information om produkterne fra mærkerne AXOR og hansgrohe? Så besøg venligst vores portal for fagpartnere. På vores PRO-hjemmeside finder du et omfattende produktkatalog, planlægningsdata for badeværelser, gode råd til rådgivning, planlægning og installation og meget mere.

Hvem skal jeg henvende mig til i forbindelse med reklamationer?

hansgrohe sælger sine produkter til kunderne via grossister, faghandlere og detailhandlere. Det betyder, at kunderne i første omgang skal gøre garantikrav gældende over for den direkte sælger, dvs. detailhandleren/sælgeren og ikke over for producenten. Kontakt salgsstedet for dit produkt i tilfælde af reklamationer.

Kan jeg sende mit hansgrohe-produkt til reparation?

Det er desværre ikke muligt at sende dit produkt til reparation direkte hos os. Henvend dig til en installatør. Brug vores forhandlersøgning for at finde forhandlere i nærheden af dig.

Hvad kan man gøre ved omvendt rørføring?

For at kunne tjekke om vandgennemstrømningen i armaturet kan korrigeres, skal vi bruge artikelnummeret eller et foto af produktet. Send informationerne til os via vores kontaktformular.

Min håndbruser/bruser drypper efter brug. Hvad kan jeg gøre?

I visse tilfælde kan brusere og armaturer efterdryppe. Det skyldes bl.a. vandets overfladespænding, kvalitet og andre fysiske forhold, og det udgør ikke en produktfejl, som ville kunne begrunde armaturets eller bruserens udskiftning eller garantikrav.

Du kan prøve følgende:

  • Hvis din hovedbruser er udstyret med et kugleled, kan du fremskynde tømningen ved at vippe hovedbruseren lidt nedad efter brusebadet.
  • En forsigtig aftørring af dyserne med en bruseskraber eller hånden fremskynder også tømningen af bruseren, fordi du bryder vandets overfladespænding.
  • Vi anbefaler også en regelmæssig afkalkning af brusehovederne, det kan have en positiv effekt på tømningen. Følg rengøringsvejledningen for korrekt afkalkning.

Der kommer kun meget lidt vand ud af min vandhane. Hvad kan jeg gøre?

Årsagen til den lave gennemstrømning kan være en snavset luftblander. I denne video beskrives rengøringen nøje.